Optymalizacja run = 10% więcej wygranych gier w lol’u! Poradnik do run

„ja pier**** co za noob team. Co ja mam zrobić aby częściej wygrywać rankedy?” – Jak często pojawia Ci się w głowie takie pytanie? Fajnie byłoby wygrywać 70-80% rankedów, prawda?

jak wygrać grę w lola

jak wygrać grę w lola

A co by było gdybym powiedział Ci że dzięki prawidłowemu przygotowaniu do rozgrywki możesz zwiększyć swoją szansę na wygranie gry w lol’a nawet o 10%? Niemożliwe?! A jednak – w zeszłym sezonie rozegrałem około 2 tysięcy gier. Wyobraź sobie moje zdziwienie kiedy po przygotowaniu drobnej zdawałoby się optymalizacji nagle okazało się że wzrasta moje elo!

Grałem – mniej, bo brakowało czasu więc moje umiejętności na pewno się nie podniosły a elo rosło. Sprawa zaciekawiła mnie tak mocno że postanowiłem na chwilę powrócić do starej optymalizacji aby sprawdzić czy aby na pewno to właśnie prawidłowa optymalizacja run oraz sprzętu daje mi przewagę… i po rozegraniu 100 gier na starych standardowych runach zauważyłem że moje elo znowu zaczyna spadać!

W nowym sezonie zoptymalizowałem runy dla 2 junglerów którymi głównie gram a oto efekt:

summoner zaczku season 2014

summoner zaczku season 2014

Wniosek? prawidłowa optymalizacja może nie tylko podnieść Twoje szanse na wygraną ale także pozwoli Ci grać z przeciwnikami z wyższym elo. A wszystko to dzięki kilku minutom poświęconym raz przed rozgrywką na prawidłowe przygotowanie stron z runami! Oto mój krótki poradnik z tematu runy w lol’u:

Poniżej widzisz tabelę z najczęściej wykorzystywanymi w grze runami red, yellow, blue i quin. Uwaga! Kalkulacja przeprowadzona jest dla run na najwyższym poziomie(zakładam że masz 30 lvl konta i posiadasz już podstawowe runy)

wartość run w lol'u

wartość run w lol’u

Druga kolumna to wartość w postaci golda jednego punktu wybranego atrybutu (czyli np 1dmg wart jest 36 golda). Trzecia kolumna przedstawia jaką ilość danego atrybutu otrzymamy dzięki jednej runie w przypadku run typ „flat”, a czwarta w przypadku run typu „per lvl”. Piąta i szósta kolumna to wartości odpowiednich run przedstawione za pomocą golda, czyli wartość pokazująca ile złota dany zestaw jest wart. Pamiętaj mamy 9 run typu RED, 9 run typu YELLOW, 9 run typu BLUE, ale tylko 3 runy typu QUIN.

Jak to wygląda w praktyce? Opiszę to na przykładzie: gram głównie w jungli, gdzie liczy się prędkość czyszczenia jungle campów, odpowiedni dmg przy robieniu ganków oraz zaoszczędzenie lub zdobycie jak największej ilości golda dzięki której Twój game impact wzrośnie jeszcze bardziej.

Standardowy ad jungler w większości przypadków wybiera następujące runy:
– red – dmg
– blue – magic resist(mr)
– yellow – armor
– quin – dmg

, biorąc wartości z tabeli runy standardowego ad junglera  dają równowartość dokładnie 1046 golda.

Co by się stało gdyby odrobinę zmienić te runy?

runy dla ad junglera  w lol'u

runy dla ad junglera w lol’u

Patrząc na powyższy obrazek można zauważyć że stosując runy typu blue CDR (cooldown reduce) oraz quin IAS (zwiększona szybkość ataku) można zarówno zwiększyć swój jungle speed jak i prawdopodobieństwo wygrania wymiany w walce na niskim lvl’u. Warto tutaj zauważyć że ten zestaw run jest obecnie bardzo często wybierany na ad junglerach na lcs’ach. Czasami wprowdzana jest zamiana armor penetration red zamiast dmg red, jednak są one porównywalny i wybór jest zależny od postaci jaką gramy.
A co by się stało gdybyśmy poszli jeszcze dalej i zastosowali runy typu dmg per lvl?

Warto tutaj zaważyć że dmg per lvl red to najbardziej wartościowe runy w grze na lvlu 18 (787gold) i żadne inne nawet nie są w stanie się do nich zbliżyć! Jednak korzystanie z nich zalecam jedynie w momencie kiedy wiesz że Twój game impact do 9 lvl nie musi być bardzo mocny. W grach na najwyższym poziomie jak LCS ze względu na ogromny wpływ tzw early game zaleca się korzystanie z run typu flat, czyli dających stały bonus przez całą grę.

Wracając do naszej kalkulacji – Na 3 lvl otrzymujemy porównywalną szansę na wygranie wymiany co w przypadku zastosowania najczęściej wybieranych run. Nasz jungle speed wzrasta choć nieznacznie, jednak na 18 lvlu… okazuje się że mamy ponad 600 golda z samych run całkowicie za darmo! a to UWAGA! równowartość dwóch killi!

Teraz zastanów się jeśli wiesz ile kosztuje FIRST BLOOD a ile asysta przy first bloodzie! I pomyśl czy stać Cię na to aby zrezygnować z bonusu w wysokości około 200 golda na start!

A na koniec dla wszystkich tych którzy jeszcze nie widzieli diamentu w swoim teamie pokaz umiejętności wokalnych pewnej bardzo miłej dziewczyny która zanotowoła już 2 miliony wyświetleń:)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *