Patch 1.0.5 i infernalna maszyna w diablo 3

14 września pojawiła się informacja o planowanej dacie prac technicznych na serwerach blizzarda, a dodatkowo dziś pojawił się blue post informujący o oficjalnej dacie wprowadzenia patchu 1.0.5:

The Americas: 3:00 a.m. PDT (10/16) to 1:00 p.m. PDT (10/16)
Europe: 6:00 p.m. PDT (10/16) to 4:00 a.m. PDT (10/17)
Asia: 11:00 a.m. PDT (10/17) to 9:00 p.m. PDT (10/17)

 

Chcą Wam pomóc w jak największym stopniu przystosować się do nowego patcha i jednocześnie w miarę możliwości pokazać Wam jak będzie można najwięcej zarobić na zmianach postanowiłem przybliżyć kilka szczegółów dotyczących zarówno łatki 1.0.5 w diablo 3 jak i inferalnej maszyny!

Filmiki do artykułów w przygotowaniu pojawią się koło godziny 20

Inferalna maszyna w diablo 3

Inferalna maszyna to zadanie pozwalające postacią z 60lvl zmierzyć się z wersjami „uber” najsilniejszych bossów sanktuarium. Nagrodą za zabicie bossów jest szansa na wypadnięcię składnika który pozwala stworzyć niesamowity pierścień – hellfire. Pierścień ten może posiadać następujące właściwości:

170-200 wybranego atrybutu (str,dex, int, vita)
Zwiększenie zdobywanego doświadczenia o 35%
4 losowe właściwości
szansa na wyrzucenie eksplodującej kuli ognia piekielnego w czasie ataku.

Do stworzenia pierścienia potrzebne są składniki z uber bossów, recepta z aktu 2 od Squirt the Paddler(czyli małej dziewczynki na środku) oraz 50k igg.

Jednak przed stworzeniem ringa trzeba przebyć długą drogę do skompletowania inferalnej maszyny która składa się z 3 kluczy oraz planu do ich połączenia:

Act 1 - Key of Destruction Act 1 – Key of Destruction
Lokalizacja: Act 1 – Fields of Misery
Potwór: Odeg the Keywarden
Ataki: Strażnik może używać więzienia oraz potrójnego ataku fireball.

 

 Act 2 - Key of Hate Act 2 – Key of Hate
Lokalizacja: Act 2 – Dahlgur Oasis
Potwór: Sokhar the Keywarden
Ataki: Strażnik może używać umiejętności Mortar, Missle Dampening oraz Electrified.

 

Act 3 - Key of TerrorAct 3 – Key of Terror
Lokalizacja: Act 3 – Stonefort
Potwór: Xah’Rith the Keywarden
Ataki: Strażnik może używać umiejętności Zombie, Spowolnienie przeciwników, Iluzjonista.

 

 Act 4 - Plan: Infernal MachineAct 4 – Plan: Infernal Machine
Lokalizacja: Act 4 – Silver Spire level 1
Potwór: Nekarat the Keywarden
Ataki: Strażnik może używać umiejętności Terror Demon Curse, obszarowy DOT(obrażenia zadane w czasie) ogniem, Odrzucenie, Więzienie.

Uwaga! Składniki ze strażników wypadają tylko w momencie kiedy mamy 5 stacków męstwa nefalenów więc pamiętajcie aby najpierw je nabić.
W zależności od poziomu PM (power monster lvl) szansa na wypadnięcie składnika może być mniejsza lub większa. 100% szansa na wypadnięcie składnika występuje na PM 10 .

Po skompletowaniu wszystkich składników gracze muszą udać się do aktu 1 do Nowego Tristram gdzie w nowo otwartych drzwiach do domu – The Heretic’s Abode – będzie można otworzyć portal do jednego z 3 zestawów uber bossów. Aby wejście do domu było aktywne należy założyć ostatnio możliwy quest czyli po zabiciu głównego bossa(w akcie 1 jest to butcher).
Warto mieć na uwadze to, że jedna inferalna maszyna może otworzyć tylko jeden portal do uber bossów. Właśnie z tego powodu zaleca się skompletowanie 3 zestawów kluczy oraz granie na PM 10 aby mieć 100% szanse na wypadnięcie składników do pierścienia Hellfire. Podobnie jak w przypadku zdobywania kluczy – składniki mogą wypaść tylko w przypadku posiadania 5 stacków nefalenów o czym warto pamiętać ponieważ czasami konieczne może okazać się odświeżanie stacków bo bicie jednych uberów może zając nawet 15 min a czas trwania nefalenów to 30 min.

Portale do uber bossów mogą otworzyć następujące krainy:

  • The Realm of Discord – Za tym portalem znajdziemy Króla Leroica i Maghde. Zabicie ich daje szansę na wypadnięcie jednego z skłądników pierścienia – the Writhing Spine.
  • The Realm of Turmoil – Za tym portalem znajdziemy Siege Breakera i Zoltun Kulle. Zabicie ich daje szansę na wypadnięcie jednego z skłądników pierścienia – The Vengful Eye
  • The Realm of Chaos – Za tym portalem znajdziem Ghoma oraz Rakanotha. Zabicie ich daje szansę na wypadnięcie jednego z skłądników pierścienia – the Devil’s Fang.

Uber bossy szczególnie na PM10 mogą posiadać ogromną ilość life nawet 600mil! Dlatego zabicie ich jest niezwykle trudne i wymaga odpowiedniego zestawienia skilli tak aby zmaksymalizować dmg jednocześnie zachowując konieczną wytrzymałość. Zwróćcie tutaj uwagę, że z każdej pary tylko jeden boss może dostać mocny enrage zabijający wszystkich więc tych bossów zabijajcie pierwsze – w Realm of Discord jest to Król Leroic; w The Realm of Turmoil jest to Zoltun Kulle; natomiast w The Realm of Chaos jest to Ghom.

Najważniejsze wpływające na grywalność w diablo 3 zmiany w patchu 1.0.5

  • szansa na znalezienie przedmiotów legendarnych oraz setowych została podwojona
  • przedmioty legendarne po wypadnięciu będą od teraz miały 2 dodatkowe efekty – charakterystyczny dzwięk oraz światło do nieba:

    Nowy efekt przedmiotów legendarnych w diablo 3

    Nowy efekt przedmiotów legendarnych w diablo 3

  • obiekty taki jak zwłoki, skrzynie czy beczki będą w pełni korzystały zarówno ze zmian związanych z ilvl jak i mlvl
  • dodano wiele możliwości zmian kolorów oraz wielkości czcionek na czacie
  • dodano możliwość wyświetlania najważniejszych zdarzeń z auction house’u
  • Identyfikacja przedmiotów rzadkich (rare) będzie teraz zajmować zaledwie 1 sekunde natomiast legendarnych aż 4 sekundy. Jest to szczególnie ważna dla osób które szybko farmią i do tej pory tracili ogromną ilość czasu właśnie na identyfikacje.
  • materiały do craftingu mogą teraz być składowane nawet po 500 sztuk w jednym stacku.
  • będzie możliwość zmiany materiałów do craftingu na wyższy poziom (np z hella na inferno) w proporcji 10:1
  • itemy poniżej ilvl 58 nie będę już więcej wypadać na poziomie inferno
  • na inferno przy sile potworów 1 lub większej, poziom potworów we wszystkich aktach zostanie również podniesiony do 63., a szansa na upuszczenie przez wszystkie potwory wysokopoziomowych przedmiotów stanie się taka sama. Oznacza to, że bez względu na to, w którym akcie się gra, wszystkie potwory będą miały tę samą szansę na upuszczanie przedmiotów z poziomów od 61 do 63, w tym schematów rzemieślniczych, przedmiotów legendarnych i przedmiotów z zestawów

    rożnica w dropie przedmiotów w patchach 1.0.5 i 1.0.4 w diablo 3

    rożnica w dropie przedmiotów w patchach 1.0.5 i 1.0.4 w diablo 3

  • ringi i amulety będą mogły mieć afixy ilvl 63 (ogromna zmiana buffująca każdą postać i zmieniająca kompletnie ceny tych itemów na ah więc jeśli macie jeszcze jakiś dobry amu lub ring to to jest ostatni moment na to aby sprzedać go po rozsądnej cenie)
  • Właściwość „Dodatkowo życie z kul” będzie teraz wpływała na ilość życia przywracanego z potionów.
  • Gobliny będą wydawały charakterystyczny dzwięk kiedy zostaną zpulowane przez gracza.
  • potwory w zalezności od PM(player monster lvl) będą posiadały więcej życia, zadawały więcej obrażeń i jednocześnie dadzą dużo większą szansę na znalezienie magicznych przedmiotów oraz podwojenie szansy na wypadnięcie dodatkowego przedmiotu:
  • zostały wprowadzone liczne zmiany w skillach szczególnie defensywnych postaci. Dokładna lista zmian na końcu artykułu.
  • poprawiano wiele drobnych bugów w rozgrywce oraz zmieniono odrobinę silnik gry dzięki czemu nie powinny już występować lagi jak w poprzednich patchach.

Dokładna lista przetłumaczonych zmian z forum eu.battle.net:

Nowy system:  Monster Power

Podobnie jak komenda „Players 8” w Diablo 2, Monster Power to system zaprojektowany aby dac graczom wieksza kontrolę nad tym jak bardzo wymagający są przeciwnicy na danym poziomie trudności. Z tym systemem gracze mogą wybrać i zwiększyć poziom zycia oraz siłę przeciwników zgodnie z danym poziomem Monter Power w zamian za to otrzymają bonusy w postaci większego przyrostu doświadczenia (dla postaci od 1 do 60 levelu) oraz zwiększony GF oraz MF (dla graczy na Inferno) który będzie się nakładał powyżej 300%. Opcja wyboru zwiększenia MP będzie dostępna w oknie wyboru Questu dla wszystkich graczy poczynając od 1 levelu i może być wybierana zarówno dla poziomu trudności Normal jak i Nightmare oraz Hell i Inferno.

Nowe wyzwanie:  Infernal Machine

Infernal Machine to „urządzenie” które pozwoli graczom na 60 levelu walczyć ze wzmocnionymi wersjami bossów znanych ze swiata Sanktuarium. W związku z tym, iż nagrody za pokonanie tych bossów będą wspaniałe jakieś ograniczenia zostały wprowadzone. Tylko najpotężniejsi nefalemowie będą w stanie zbudować i otworzyć tajemnice Inferial Machine lecz gdy już tego dokonają urządzenie będzie pozwalało otwierać portale do specjalnych lokacji zawierających nie jednego lecz dwóch bossów zaczerpniętych ze swoich oryginalnych wersji zarówno pod względem trudności i umiejętności. Pokonanie dwóch bossów będzie skutkowało dodatkowymi  przedmiotami oraz złotem jak i szansą na odnalezienie składnika do stworzenia nowego legendarnego pierścienia.

ZMIANY OGÓLNE:

1. Wyśmienite skrzynie będą teraz wyrzucały sprzęt podobnie jak po zabiciu Elita
– Gdy gracz otworzy Wyśmienitą Skrzynię otrzyma nagrodę w zależności od tego ile ma w danej chwili nabitych Nefalemów
– Otwarcie Wyśmienitej skrzyni będzie skutkowało nabiciem 1 męstwa nefalemów
2. Ukończenie głownych zadań w grze będzie skutkowało otrzymaniem jednego męstwa nefalemów dla graczy na 60 poziomie.
– Gdy zadanie wykonane będzie w grze wieloosobowej nagrodę otrzymają wszyscy biorący udział w wydarzeniu lub będący blisko lokacji w której ukończył się Quest
3. Ukończenie pewnych zadań w grze które mają na końcu skrzynię lub specjalnego potwora będzie skutkowało wypadnięciem jednego dodatkowego przedmiotu dla każdego męstwa nefalemów jakie gracz aktualnie posiada.
– W tym celu do niektórych zadań dodano unikalnych przeciwników
4. Kapliczki doświadczenia będą dostępne na Inferno
5. Dodano nowe kapliczki na każdym poziomie trudności
– Empowered – zwiększa regenerację zasobów (życia oraz innych) oraz obniża czas odnowienia się umiejętności
– Fleeting – zwiększa szybkość poruszania się oraz zasięg podnoszenia zlota orz kul zycia
6. Pomocnicy, zwierzaki oraz powołane do życia stwory nie będą już atakowały przeciwników chyba ze gracz znajduje się nie dalej niż 10 jardów od przeciwnika
7. (Tu dokładnie nie wiem prawdopodobnie chodzi o..) Redukcja działania efektów ograniczeń na przeciwników Elitarnych została mniejszona (czyli rozumiem ze teraz efekty ograniczen będzie lepiej działały na Elity)
– Normal: z 20% do 0%
-Nightmare: z 30% do 15%
– Hell:  z 40% do 25%
– Inferno:  z 40% do 25%
8. Tego mi się nie chciało tłumaczyć

ZMIANY W AH
1.    Parametry wyszukiwanie nie będą się teraz kasowały podczas przechodzenia z AH na RMAH
2.    Dodano kolejną kolumnę sortowania wyszukanych przedmiotów ( tam gdzie sortowanie po ONS, cena kup teraz itd.)
–  Ta kolumna będzie miała możliwość drop downu czyli przenoszenia i będzie zawierała tylko jedną wybraną przez gracza statystykę przedmiotu
3. Lista preferowanych statystyk będzie teraz sortowana alfabetycznie
4. Dodano przycisk resetujący wszystkie wybrane parametry wyszukiwania
5. Można będzie wyszukiwać przedmioty offhand (czyli nie trzymane w ręce) które daja + do obrażeń
6. Podczas wyszukiwania przedmiotów do kupna dodano opcję uzupełniania statystyk w zależności od tego co gracz w danej chwili ma założone (prawdopodobnie chodzi o to ze będzie nam pokazywało jak zmienia się staty jeśli taki przedmiot kupimy, podobnie jak w przypadku grzebania w inwentarzu jak się najedzie myszką na inny (nienoszony) przedmiot to pokazuje jak się zmieni zycie, obrażenia i pancerz w przypadku gdy go założymy)
7. Dodano opcje ze w przypadku sprzedazy przedmiotu będzie możliwe automatyczne wyszukanie przedmiotu o podobnych statystykach żeby sprawdzic jego cene na AH
Naprawa błędów na AH:
– Teraz kupowane lub wyciągane z AH przedmioty będą automatycznie zapełniały 1 miejscie w skrzyni do końca (czyli np. do 100 sztuk tego samego przedmiotu) dopiero potem będą zajmowały nowe miejsce w skrzyni.
– pominięte
– pominięte

BATTLE.NET – pominięte

BOSSOWIE
1.    Azmodan nie będzie już walił meteorami i laserem w momencie gdy jest ogłuszony.

KLASY POSTACI – w kolejnych postach

CRAFFTING (wyrabianie przedmiotów)
1.    Materiały do wytwarzania przedmiotów teraz grupują się po 500 sztuk
2.    Schematy dla jubilera będą miały kolor żółty żeby były bardziej widoczne na ziemi
Dalej mi się nie chciało o Crafftingu przepraszam tych którzy się tym interesują i robia przedmioty.

FOLLOWERS (sprzymierzeńcy)- pominałem

PRZEDMIOTY
1.    Czas na zidentyfikowanie rzadkiego przedmiotu został zmniejszony do 1 sekundy (chciałoby się powiedziec NARESZCIE!!!)
2.    Czas na zidentyfikowanie legendarnego przedmiotu został zwiększony do 4 sekund (może być, wieksze napięcie :D)
3.    Lokalizacja przedmiotu legendarnego na ziemi teraz będzie oswietlona słupem światła oraz dodano nowy dzwięk podczas wypadania jak i dodano jakiś znacznik na mini mapie
4.    Przedmioty teraz będą miały statystyki zależne od tego z jak wysokopoziomowego Elita wypadły
5.    Przedmioty z właściwościami dla danych klas będą teraz wypadały częściej
6.    Przedmioty poniżej poziomu 58 nie będą już wypadały na Inferno
7.    Kamienie szlachetne nie będą już wypadały na Inferno w jakości sześciennych
8.    Bonusy do umiejętności mnicha będą teraz się pojawiały także na tarczach

POTWORY
1.    Dodatkowe zycie potworów w grach multiplayer zostały zredukowane z 75% do 70%
2.    Obrażenia oraz zycie potworów z levelu 50 do 63 zostały zmniejszone ze względu na wprowadzenie Monster Power
3.    AI rekina wydmowego zostało poprawione (nie będę pisał co poprawili bo kogo obchodzi rekin wydmowy jak większość farmi A1 i A3 :P)
4.    Niektóre potwory oraz ich ataki będą zadawały mniej obrażeń naszym towarzyszom i zwierzakom (nie chciało mi się tłumaczyć który atak którego potwora bo ogólnie tylko 3)
5.    Szkielety z toporami 2 ręcznymi maja teraz ograniczone pole ucieczki
6.    W KOŃCU !! Wybuchające zielone gó*na na 3 akcie maja zmniejszoną szybkość wybuchu z 1-3 do 2-5 sekund co ma dac graczowi wiecej czasu na ich zabicie lub ucieczkę.

NAPRAWA BŁĘDÓW U POTWORÓW– nie ma sensu tłumaczyć

NAPRAWA OGÓLNYCH BŁĘDÓW
1.    Kapliczki działają teraz na wszystkich graczy znajdujących się w jej zasięgu lub będących na tym samym poziomie lokacji
2.    Męstwa Nefalemów  nie będą teraz się kasowały jeśli gracz wróci powrotem do tej samej gry z której został rozłączony
3.    Statystyki obrażeń bohatera powinny teraz się dobrze pokazywać przy zmianie głownej broni oraz rzeczy nie trzymanych w dłoni na bron z tarczą itp.
4.    Naprawiono buga i teraz bonusy które mają twoi koledzy lub inni uczestnicy tej samej rozgrywki będą się poprawnie wyświetlały
5.    Naprawiono buga związanego z tym ze gracz nie mogł dołaczyc powrotem do tej samej gry zmieniając postac na odpowiedni poziom trudności (nie wiem dokładnie jaki Bug to jest)
6.    Naprawiono buga który czasem powodował Cash gry podczas grzebania u kowala
7.    Obniżono obrażenia od ognia chyba chodzi o te takie wieżyczki co są na 3 akcie przed Azmodanem gdzie są te cierpiące szkielety gdzie się bije nałożnice Azmodana. Musicie wybaczyc ale kompletnie wyleciało mi z głowy nazwa tej lokacji. Grzeszne serca czy jakos tak?

 

Zmiany dotyczące klas postaci w patchu 1.0.5 do diablo 3:

BARBARZYŃCA

1.Szał bitewny
– Czas trwania zwiększony z 30 sekund do 120 sekund
2.Młot starożytnych
– Szansa na krytyka jest teraz uzależniona od ilości posiadanej furii w czasie używania Młota
– Za każde 5 pkt. Furii jaką posiada gracz odpowiada 1% szansy na trafienie krytyczne
– Runa Roztrzaskanie – poprawiono tą runę żeby pozbyć się błędu ze młot nie trafiał we wrogów znajdujących się blisko gracza
– Runa Diabelskie kowadło – zwiększono spowolnienie wrogów z 60% na 80%
3. Skok
– Runa Twarde lądowanie – teraz otrzymujesz 100% pancerza na 3 sek za każde trafienie wroga
4. Przytłaczający atak
– Czas odnowienia zmniejszony z 15 na 12 sekund
5. Rozprucie
– Rozprucie powinno teraz lepiej trafiać wrogów którzy uciekają
– Runa Okaleczenie – teraz ta runa będzie powodować spowolnienie wrogów o 60% podczas trwania
6. Sprint
– Runa Szybki jak wicher – tutaj nie bardzo wiem co zmienili jakiś procent z 0,2 na 0,08
7. Zastraszający ryk
– Czas odnowienia zmniejszony z 15 do 10 sekund
– Runa Ponure żniwa teraz także daje szanse na to ze wypadną kule zycia
8. Okrzyk wojenny
– Czas odnowienia zmniejszony z 30 na 20 sekund
– Generowanie furii zmniejszone z 30 na 20
– Runa Naprzód – generowanie furii zmniejszone z 60 do 40
– Runa Bezkarność – procent uzyskiwany do odporności zmniejszony z 50% do 20%
9. Tornado
– Koszt furii zmniejszony z 16 do 9
– Runa Krwawa zawieja – leczenie zwiększone z 1% do 2% całego posiadanego życia za każde krytyczne trafienie
10. Wrogość – regeneracja furii zwiększona z 10% do 20%
11. Inspirująca obecność – zwiększona regeneracja życia z 1% do 2% na sekundę całego posiadanego zycia
12. Bez przebaczenia – zalezności zostały odwrócone więc teraz otrzymuje się 2 punkty furii w czasie 1 sekundy zamiast 1 furii w czasie 2 sekund.

DEMON HUNTER

1. Strzał bolasem
– Zasięg wybuchu zwiększony z 7 jardów do 17 jardów
– Runa Gwałtowna eksplozja – zasięg wybuchu zwiększony z 14 jardów do 20 jardów

2. Czerkam
– Czerkam od teraz zawsze będzie strzelał pociski nie wazne w jakiej odległości znajduje się dany cel lub nawet w przypadku braku celu

3. Towarzysz
– Dodano czas odnowienia 30 sekund
– Zmniejszono czas odnowienia się każdego ataku towarzysza z 1,5/2 sekund do 1 sekundy
– Obrażenia zwiększone od broni z 30% do 38% ale nie mogą już uderzać krytykami
– Obrażenia towarzyszy teraz zależy także od szybkości ataku
– Runa Wilk – wilk będzie od teraz bardziej wytrzymały, pod względem wytrzymałości (ilośc życia itd.) porównać go można do 1 psa zombie (nie wiem dokładnie który to stwór w grze), wilk posiadać będzie nowy atak 120 stopni, pole rażenia na poziomie 10 jardów oraz uderza z siłą 94% od broni
– Runa Pająk –  pająk będzie teraz bardziej wytrzymały, odrobinę bardziej niż towarzysz wilk, nowy 120 stopniowy atak o zasięgu 10 jardów uderzający z siłą 38% od broni i spowalniający wrogów o 60% za każdym uderzeniem na 2 sekundy
– Runa Dzik – dzik będzie teraz bardziej wytrzymały, jeszcze bardziej wytrzymały od pająka, nowy atak uderzający pojedynczy cel z mocą 38% od broni, daje szybsza regeneracje życia oraz 15% wiecej do wszystkich odporności ale tylko właścicielowi zwierzaka  (nie innym graczom)

4. Ogień osłaniający
– Runa Szrapnel zostanie zastąpiona runą o nazwie angielskiej Hardened i będzie dawała 50% więcej odporności przez 3 sekundy i będzie zamieniać obrót w tył (prawdopodobnie na przewrót w przód)
– Runa pożegnalny prezent – obrażenia od broni zwiększone z 45% do 55% oraz reakcja bomby trującej zmniejszona z 1,2 sekundy do 0,6 sekundy do wybuchu

5. Wartownik
– Koszt postawienia zmieniony z 10 dyscypliny na 30 nienawiści
– Obrażenia od broni zwiększone z 55% do 88%
– Gracze mogą stawiać teraz 2 wieżyczki jednocześnie ale w zamian dodano 8 sekundowy czas odnowienia umiejętności
– Wieżyczki nie uderzają już krytykami
– Runa Wieżyczka ogniowa – obrażenia od broni zwiększone z 8% do 15%
– Runa Czujny strażnik – teraz zamiast wydłużać czas działania wieżyczki obniża czas odnowienia się tej umiejętności o 2 sekundy
– Łańcuch udręki – obrażenia od broni zwiększone z 80% do 100%

6. Moc cieni
– Umiejętność będzie teraz dawała zamiast 20% kradzieży życia przez 3 sekundy kradzież na poziomie 15% przez 5 sekund
– Runa Nocna zmora – zamiast 4 pkt. nienawiści na sekundę przez 3 sekundy gracz otrzymuje 3 pkt. nienawiści na sekundę przez 5 sekund
– Runa Krwawy księżyc – zmieniono kradzież zycia z 30% przez 3 sekundy do 25% przez 5 sekund
– Runa Smuga cienia – redukcja obrażeń zmieniona z 65% przez 3 sekundy na 35% przez 5 sekund
– Runa Na skrzydłach nocy – zmieniono szybkość poruszania się z 40% przez 3 sekundy na 30% przez 5 sekund

7. Kolczasta pułapka
– Runa Lepka bomba – zasięg wybuchu zwiększony z 8 jardów do 16 jardów
– Runa Bandolier zostanie wymieniona na nową o angielskiej nazwie Echoing Blast która pozwala kolczastej pułapce wystrzelić 3 ładunki wybuchowe jeden po drugim w odstępie minimum 1 sekundy i zadaje obrażenia od trucizn

8. Ostrzał
– Szybkość poruszania się zwiększona z 65% do 75%
– Koszt nienawiści zmniejszony z 16 do 12
– Runa Równowaga zostanie zmieniona na runę o nazwie angielskiej Emberstrafe która za bohaterem będzie zostawiała ognisty ślad który będzie zadawał 65% obrażeń od broni na sekundę przez 2 sekundy
– Wszystkie runy pozwalaja teraz przemieszczac się „przez” potwory jeśli tylko ostrzał jest aktywny

9. Odskok
– Można używać odskoku będą pod wpływem pewnych ograniczeń i odkok je niweluje
– Runa Szlak popiołów – obniżone obrażenia od broni z 1500% do 300% przez 3 sekundy a ślady mogą się teraz nakładać jeden na drugi
– Runa Akrobacje – czas odnowienia zmniejszony z 15 sekund do 10 sekund

10. Inżynieria
– Daje możliwość posiadania trzeciej wieżyczki w tym samym czasie
– Daje możliwość posiadania maksymalnie 6 rozstawionych pułapek

11. Osłabiające pułapki
– Obrażenia zmniejszone z 25% do 20% lecz teraz działa także z granatami i wieżyczką

12. Perfekcjonista
– Teraz podnosi życie jak i odporności i pancerz o 10%

13. Udane łowy
– Ta umiejętność została znacznie zmieniona. Co 7 sekund wydawane nienawiści może zakorzenić trafionych wrogów na 2 sekundy lecz wrogowie mogą być zakorzenieni tylko raz na 7 sekund, nie dotyczy to wystrzałów z wieżyczki, od teraz będzie się wyświetlała dodatkowa ikona gdy umiejętność będzie gotowa do użycia

MNICH

1. Tchnienie Niebios
– Runa Oświecenie – regeneracja siły duchowej zwiększona z 6 do 8 za każde uderzenie przez 5 sekund

2. Śmiałe Uderzenie – animacja została zmieniona i z tego co tu rozumiem to szybkość animacji będzie zależna od szybkości ataku jaką posiada bohater

3. Mantra uniku
– Runa Wiatr buszujący w trzcinie – premia do szybkości zwiększona z 5% do 8%

4. Ikona Ytara – teraz będzie skracała czasy odnowienia umiejętności o 20% a nie o 15%

5. Na pograniczu śmierci – zmniejszono czas odnowienia z 90 do 60 sekund

6. Pacyfizm – teraz ta umiejętność pasywna działa także podczas zamrożenia lub unieruchomienia

7. Determinacja – zadawane przez bohatera obrażenia zmniejszają teraz otrzymywane obrażenia o 20% a nie o 25% jak było przed patchem

8. Przejęcie inicjatywy – zręczność w stosunku do pancerza przekłada się teraz w 50% a nie w 100%

SZAMAN

1. Duchowa nawałnica
– Runa Studnia dusz – teraz będzie działała w zasięgu 40 jardów (zwiększono z 25 jardów)

2. Ściana zombie
– Czas odnowienia zmniejszony z 25 sekund na 20 sekund
– Runa Spiętrzenie – zmieniono z 745% obrażeń od broni z czasem odnowienia na poziomie 25 sekund na 500% obrażeń od broni z czasem odnowienia na poziomie 10 sekund oraz zwiększono lekko zasięg

3. Makabryczna uczta – od teraz będzie widoczna ikonka gdy ta umiejętność pasywna się zsumuje (można mieć 5 jednocześnie)

4. Mali pochlebcy – szansa procentowa zwiększona z 3% do 5%

5. Siła dżungli – redukcja obrażeń zmniejszona z 20% do 15%

 

CZARODZIEJ

1. Archont
– Runa Spowolnienie czasu – zwiększono spowolnienie z 30% do 60%

2. Zamieć
– Wymagana moc tajemna do rzucenia zamieci zmniejszona z 45 do 40 punktów

3. Pancerz energii
– Bonus do pancerza zmniejszony z 65% do 35%
– Runa Pancerz pryzmatyczny – bonus do odporności zmniejszony z 40% do 25%

4. Tornado energii
– Runa Łowca burz – jakiś procentowy współczynnik zmniejszony z 0,5 do 0,125

5. Chowaniec
– Runa Prastary strażnik – pochłaniane obrażenia zwiększone z 35% do 50%
– Runa Przebijacz – ta runa będzie wymieniona na runę o angielskiej nazwie Vigoron i będzie ona co sekundę regenerowała życie czarodzieja

6. Hydra
– Wszystkie runy teraz będą prawidłowo dawały bonusy gdy będzie się używało umiejętności pasywnej Tajemny Generator
– Naprawiono buga który powodował, że głowy Hydry mogły być od siebie oddzielony jeśli Hydra została postawiona blisko muru

7. Pancerz lodu
– Teraz redukuje otrzymywane obrażenia fizyczne o 8%

8.  Magiczny pocisk
– Obrażenia od broni zwiększone z 110% do 125%
– Runa Naładowany pocisk – obrażenia od broni zwiększone z 143% do 162%
– Runa Rozwidlony pocisk – obrażenia od broni zwiększone z 50% do 56% oraz promień obrażeń zmniejszony z 30 stopni na 20 stopni
– Runa Śledzący pocisk – obrażenia od broni zwiększone z 121% do 138%
– Runa Przebijający pocisk – szansa na przebicie zwiększona z 70% na 100%

9. Meteoryt
– Opóźnienie między rzuceniem meteorytu a jego uderzeniem zmniejszony z 2 sekund do 1,25 sekundy
– Koszt Mocy Tajemnej zmniejszony z 60 do 50 punktów

10. Promień mrozu
– Zwiększono ograniczenie szybkości ruchu przeciwnika z 30% na 60%
– Zwiększono czas działania spowolnienia z 3 sekund do 4 sekund
– Koszt Mocy Tajemnej zmniejszono z 20 do 16
– Runa Odrętwienie – ograniczenie szybkości wrogów zwiększone z 60% do 80%
– Runa Siarczysty mróz – wymagana Moc Tajemna zmniejszona z 12 do 10 punktów
– Runa Śnieżyca – obrażenia od broni zwiększone z 215% do 333% i jakiś tam procent zmniejszony z 0,25 do 0,1875
– Runa Gołoledź – obrażenia od broni zwiększone ze 193% na 387% przez 3 sekundy

11. Spowolnienie czasu
– Czas odnowienia zmniejszony z 20 sekund do 15 sekund
– Redukcja szybkości wroga zwiększona z 30% do 60%
– Runa Skorupa czasowa – już nie zmniejsza zasięgu Spowolnienia czasu
– Runa Wieczność – redukuje czas odnowienia z 16 do 12 sekund

12. Widmowe ostrza
– Obrażenia od broni zwiększone z 135% do 165%
– Promień ataku zwiększony z 60 stopni na 90 stopni
– Zasięg ataku zwiększony z 10 jardów do 15 jardów
– Runa Głębokie cięcia – obrażenia od krwawienia zwiększone z 35% do 45% przez 3 sekundy
– Runa Uzdrawiające ostrza – zniesiono wymóg trafienia krytycznego żeby leczyć postać czyli wychodzi na to że leczy każde trafienie (nie jak było wcześniej tylko krytyki)

13. Pancerz burzy
– Zmieniono umiejętność i teraz będzie czasami w 100% obrażeń od broni ranić elektrycznością pobliskich wrogów (wcześniej było 70%)
– Runa Pancerz Reaktywny – zmieniono żeby teraz runa trafiała z mocą 70% obrażeń od broni przeciwników dystansowych oraz atakujących wręcz
– Runa Kontruderzenie – została zmieniona na nazwę z angielskiego Thunder Storm i okresowo podnosi obrażenia od broni do 130%

14. Teleport
– Teraz można używać podczas zakorzenienia
– Runa Zawrócenie – nie wiem jak to wytłumaczyć. Teraz umiejętność ignoruje kierunek podczas wracania na pozycje z której czas został rzucony (nie gram Wizzem wiec nie znam tego czaru i nie wiem jak to ma działać)

15. Fala mocy
– Czas odnowienia zmniejszony z 15 do 12 sekund
– Runa Powiązanie z mocą – zmniejsza czas odnowienia z 12 do 9 sekund

16. Niestabilna anomalia – żeby czar zadziałał ilość życia teraz musi spaść poniżej 30% (wcześniej musiała poniżej 20%) oraz teraz przywraca 45% maksymalnej ilości życia a po odrzuceniu spowalnia wrogów o 60% przez czas 3 sekund

2 thoughts on “Patch 1.0.5 i infernalna maszyna w diablo 3

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *